Hij houdt van fitness, onder ander vanwege de afwisseling, omdat je kunt sporten op meerdere toestellen. Ook is hij een doorzetter en loopt hij graag vele kilometers met zijn hond. Yves Ockers is 23 jaar jong, energiek en gek op techniek. Recent is hij aangenomen als Eerstelijns Supportmedewerker. Aan de hand van een aantal vragen stellen we hem graag aan je voor:
“Altijd heb ik willen begrijpen waarom iets werkt zoals het werkt, maar vooral ook of het beter en slimmer kan. Daarom heb ik bijvoorbeeld thuis twee Proxmox servers staan. Met deze servers kan ik testomgevingen maken, door een virtuele Windows-computer op te zetten. Zo leer ik vanuit de praktijk steeds meer. Bijvoorbeeld hoe je applicaties veilig kunt houden, kunt back-uppen en hoe problemen hersteld kunnen worden. De technologie staat nooit stil, je kunt continu blijven leren.”
“Veel afwisselend werk! Ik ben eerstelijns supportmedewerker bij Allinco sinds 1 augustus 2025. Dat betekent dat onze afdeling alle binnenkomende meldingen van klanten opvangt, problemen registreert en waar nodig doorverwijst aan een collega met specifieke expertise. Allemaal met als doel om zo snel mogelijk het probleem van de klant op te lossen.”
“Al bij de sollicitatie was het voor mij duidelijk dat ik als starter in de ICT bij Allinco enorm veel kan leren, omdat er sprake is van een grote diversiteit aan producten en diensten. Daardoor is geen dag hetzelfde en kan ik mij persoonlijk op allerlei vlakken gaan ontwikkelen. Het kan op de service- en supportafdeling gaan om het resetten van wachtwoorden, het checken van netwerkverbindingen, het remote aanpassen van bepaalde instellingen en nog heel veel meer. Maar er is nog iets anders waardoor ik blij met mijn keuze ben. Hoewel ik er pas net werk is mij ook de vrije cultuur opgevallen en het feit dat we als team echt het verschil willen maken. Dus als ik iets heb waar ik niet uitkom, dan is er altijd wel een collega die je verder helpt.”
“Om exact te weten op welk gebied ik mij meer of minder wil gaan specialiseren is het nog te vroeg: ik zit nog in wat ik ‘de ontdekkingsfase’ noem. Wel is het mijn ambitie om stap voor stap door te groeien richting tweede- en uiteindelijk derdelijnssupport. Zo kan ik steeds complexere vraagstukken oppakken, meer specialistische kennis opdoen en klanten nog beter helpen. Uiteindelijk wil ik mezelf ontwikkelen tot een echte expert binnen een specifiek vakgebied, zodat ik niet alleen problemen oplos maar ook structureel kan bijdragen aan verbeteringen binnen ICT-omgevingen van klanten.”
Vraag het onze specialist