17-12-2024

De guest journey van je hotel…is jouw klant tevreden?

Leestijd 5 min. leestijd

Wat gebeurt er als jouw gasten, vaak na een lange reis, bij je over de drempel stappen? Waarschijnlijk willen ze zo snel mogelijk kunnen ontspannen. De realiteit is dat in veel hotels klanten in de rij staan voor de receptiebalie. Vooral als het ‘spitsuur’ is, kan het lang duren voordat de hotelkamer betreden kan worden.

(Te) lang wachten

Het personeel achter de balie heeft het druk, niet alleen omdat veel gasten tegelijkertijd aan kunnen komen, maar ook omdat er sprake kan zijn van personeelstekort. Misverstanden kunnen daardoor ontstaan waardoor klanten zich minder welkom voelen. Herkenbaar? Dergelijke situaties kunnen tegenwoordig als negatieve review verschijnen, wat helaas klanten kan kosten.

Een gastvrije klantbeleving

De klanten van tegenwoordig zijn grotendeels digitaal: ze zijn online en in het bezit van een smartphone. Daarom bestaat een vlekkeloze gastbeleving onder andere uit het volgende:

  • Online kunnen inchecken. Iets wat gasten onderweg, bijvoorbeeld op een luchthaven, eenvoudig zelf kunnen doen.
  • Het openen van de hotelkamerdeur door middel van mobiele sleuteltoegang.
  • Dat gasten op een persoonlijke en directe manier worden verwelkomd via hun smartphone.
  • Het snel hebben van informatie tijdens het verblijf: extra services, zoals roomservice, een spa-afspraak of de aanbeveling voor een goed restaurant zijn, met een paar klikken te regelen.

Een win-win: voor zowel gasten als het hotelpersoneel

Dankzij deze functies bespaart het hotelpersoneel kostbare tijd, wat hen de ruimte geeft om meer persoonlijke aandacht aan gasten te besteden. Voor gasten betekent het minder wachten, meer gemak en een verblijf dat volledig op hun behoeften is afgestemd.

Waarom nog meer kiezen voor digitale gastvrijheid?

Veel gasten, vooral jongere generaties zoals Gen Z, verwachten een digitale ervaring. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de hotelgasten een digitale oplossing zou gebruiken als deze beschikbaar is. Met HotelBuddy voldoe je niet alleen aan deze verwachtingen, maar overtref je ze zelfs. De hotelervaring wordt sneller, eenvoudiger en persoonlijker.

Hoe Allinco je hierbij helpt?

Allinco is samenwerkingspartner van HotelBuddy, de oplossing die aan al deze moderne verwachtingen van gasten voldoet. We helpen je niet alleen met het implementeren van dit systeem, maar desgewenst ook met de integratie met andere hotelboekingssystemen. En natuurlijk een veilige en stabiele internetverbinding, want dat is het fundament om blije gasten te behouden.

Klaar om de guest journey te optimaliseren?

Wij wel. Neem contact met ons op als we je daarbij van dienst kunnen zijn.

Meer weten over
dit onderwerp?

Vraag het onze specialist

Niels Verweij

Commercieel Directeur

Bekijk ook deze
gerelateerde artikelen

Blog
29-02
7
7 min. leestijd
Axis Communications & Allinco
02-07
1
1 min. leestijd
Allinco is Managed Service Partner van Ruckus Networks