18-10-2021

Welkom in ons netwerk Daan Beuman

Leestijd 2 min. leestijd

Daan, medewerker Service & Support, vertelt over zijn ontwikkeling bij Allinco

Daan werkt ruim een jaar voor Allinco en dat doet hij met veel plezier. “Toen ik voor de liefde naar Noord-Brabant verhuisde, betekende dat ook een nieuwe baan voor mij. Ik had al ervaring in de ICT-branche en wilde mijzelf graag verder ontwikkelen als ICT-specialist. Dus toen de vacature van Allinco voorbijkwam, reageerde ik direct! Ik kon meteen aan de slag op de Servicedesk. Voor mij de ideale plek, want daar leer je enorm veel over het ICT-vak”, vertelt Daan enthousiast.
In dit interview vertelt Daan meer over zijn ontwikkeling van het afgelopen jaar op de Allinco Servicedesk. Wat heeft hij zoal geleerd en hoe heeft hij dit ervaren? We vroegen het aan Daan!

Geen dag hetzelfde

“Ik heb mij in het begin weleens afgevraagd of ik zou kunnen aarden. Niet alleen bij Allinco, maar ook in de nieuwe regio waar ik ging wonen. Gelukkig was het antwoord al snel ja, want het is hier enorm gezellig!” Daan vertelt enthousiast verder: “Tijdens mijn werkdagen verveel ik mij geen moment. Er komt van alles voorbij op de Servicedesk en daar leer ik heel veel van. Soms kan het behoorlijk druk zijn en het is natuurlijk niet alleen maar lachen, maar ik haal wél iedere dag energie uit mijn werk.”

Leren door te doen

Op de vraag ‘waarom sta jij ’s ochtends op en ga je naar je werk’ antwoordt Daan: “Omdat ik iedere dag met mijn collega’s mag samenwerken. Iedereen staat altijd voor je klaar. Om te helpen, vragen te beantwoorden en kennis te delen. Ik ben hier niet met veel ervaring binnengekomen, maar heb de kans gekregen om te groeien.” Terugkijkend op het afgelopen jaar ziet Daan een enorme leercurve. In de breedste zin van het woord. “Ik probeer veel netwerkvraagstukken op te pakken, daar had ik voorheen vrij weinig kennis van. Maar bijvoorbeeld ook VoIP. Dat was compleet nieuw voor mij. Maar nadat ik een cursus heb gevolgd, pak ik ook daar vele vraagstukken van op. Juíst door de issues aan te pakken waarvan ik nog weinig weet, leer ik het meest! En dat doe ik graag.”

Kennisdelen met elkaar

Iedere werkdag is voor Daan weer anders. De telefoon en servicetickets zijn een constante, maar de vraagstukken variëren enorm. “Ik doe mijn werk niet alleen. Komt er een issue binnen, dan lossen we het samen als team op”, legt hij uit. “En het contact met de klant is het leukste aan mijn werk. Daar leer ik dan ook veel van. Voordat ik bij Allinco ging werken had ik wel kennis van ICT, maar nu kan ik veel meer de breedte én diepte in. Mijn missie is om de issues van onze klanten zo goed en snel mogelijk op te lossen en dat begint bij goed klantcontact.”

Werken bij Allinco

Op de servicedesk raakt Daan nooit uitgeleerd. “Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen. In de markt, bij klanten en bij collega’s. En je leert door te doen, dus kom ook meedoen”, sluit Daan het interview uitnodigend af. Want wij gaan ons team versterken! Ben jij op zoek naar een dynamische werkomgeving met leuke en professionele collega’s? Bekijk dan hier onze vacatures!

Meer weten over
dit onderwerp?

Vraag het onze specialist

Niels Verweij

Commercieel Directeur

Bekijk ook deze
gerelateerde artikelen

Blog
15-02
6
6 min. leestijd
Veiligheid van (mobiele) devices verzekerd met Allinco en Kaspersky
22-10
1
1 min. leestijd
12,5 jaar bij Allinco!